رسوب زدایی چیلر تراکمی
نوشته شده توسط : reza


چیلرهای تراکمی دستگاهی با کاربرد عموما صنعتی است که آب را به دمای تحت رسانده و با به کار گیری از آن محوطه یا این که اتومبیل آلات صنعتی و یا این که چه بسا ساختمان‌های مسکونی را برودت می بخشد . چیلرهای تراکی از کمپرسور , اپراتور , کندانسور و شیر انبساط تحت عنوان ساختار اساسی خویش , برخوردار میباشند . با اعتنا به گردش آب درین دستگاه سرمایش , ساخت رسوبات دوری ناپذیر بوده و شاید به طور سالیانه هم به به کارگیری اثر گذار از طریق اسید شویی چیلر تراکمی پیدا خواهد شد .


طریق اسید شویی چیلر تراکمی

اعتنا داشته باشید که با دقت به حالت آب و وضعیت آب و هوایی منطقه‌ای که چیلر تراکمی در آن نصب شده و آیتم به کارگیری قرار میگیرد , تشکیل رسوبات قطعی بوده و نمی‌توانیم از آن پرهیز به کار آوریم . صرفا کاری که می‌توان برای کاهش مقدار رسوبات و پیشگیری از ضخیم شدن آنها انجام اعطا کرد , شستشوی زودتر و انجام فعالیت اسیدشویی , پیش از فرصت معمول آن خواهد بود .

در شرایطی که که رسوبات به میزان مضاعف صورت گرفته و قطر آنان ارتقاء پیدا نماید , قدرت انتقال حرارت در کندانسور چیلر تراکمی , به صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت . از این روی حتمی است که با در حیث به دست آوردن شرایط آب و رسوب زایی آن , راجع به زمان‌های اسید شویی چیلر تراکمی , طرح ریزی صحت داشته باشید . احتمالا در یک حیطه آب و هوایی و با سکو مشقت آب A , نیاز به اسیدشویی سالیانه باشد , ولی در یک ناحیه آب و هوایی دیگر و با سکو مشقت آب B , اسیدشویی هر فصل یا این که دست کم ۶ ماه یک توشه مطلوب باشد .

برای اسیدشویی چیلر تراکمی , می بایست این چیلرها را در دو گونه با گنجایش ناچیز یا این که گنجایش بالا در لحاظ بگیریم . چون صورت اسیدشویی برای هریک از این دو گونه , گوناگون خواهد بود .


طریق اسید شویی چیلر تراکمی با گنجایش تحت


  • در آغاز رشته را خاموش کرده و مدار آب را غیرفعال سازید .
  • بعد از آن از ماده رسوب زای منحصر به فرد که می بایست اسید سوای خواص خورندگی باشد , را در مخزن چیلر بریزید .
  • حال پمپ را مجددا روشن فرمائید .
  • بعداز این‌که اسید یا این که مایع رسوب زدا به خیر مسیر را پاک نمود , نوبت شستشو با آب یا این که به اصطلاح محاوره ای آب کشی می رسد .
  • در‌این تراز بایستی مخزن را از آب پاک لبریز کرده و با روشن کردن حرفه , مجال بدهید تا به نیکی آب به جریان درآمده و تمام بقایای اسید را از باطن کندانسور و لوله‌ها بشوید .



نحوه اسید شویی چیلر تراکمی با گنجایش بالا

در آغاز مدار آب ساختمان بلند سیستم سرمایش را غیرفعال سازید و به امداد یک وسیله نخ نما و بلند , باطن کندانسور را باز‌نگری نمایید که در‌صورتی‌که رسوبات بزرگ و قابل خارج آوردن , وجود داشته باشند , آن ها را به‌این طریق بیرون سازید .
حال به امداد یک الکتروپمپ آب گرم یا این که ترجیحا داغ را به درون کندانسور و لوله‌ها پیامبر و اذن دهید بی نقص به گردش دربیاید .
محلول آب و اسید را توسط پمپ به درون کندانسور و لوله‌ها پیامبر و از آن جا به مخزن آمده و مجدد به چرخه وارد می شوند .
بعد از چنددفعه گردش محلول اسید و آب , شستشوی دوباره با آب منزه به همین نحوه را خوا‌هیم داشت .


برای اطمینان از منزه شدن بدون نقص رسوبات و اسید , می توانید بعد از بیرون کردن آب منزه در بدور شستشوی بالا , یک توشه دیگر یا این که چه بسا بیشتر , آب به طور کامل منزه را وارد کندانسور کرده و چرخه را تکرار فرمایید .

اعتنا داشته باشید که خوبتر است با مثال برداری از محصول رسوبات , می توانید گونه رسوب زدای بهتری را برای تمیز کاری بی نقص , تعیین کرده و روش اسید شویی چیلر تراکمی را با توفیق بالاتری به انجام برسانید . غالبا برای اسیدشویی چیلرهای تراکمی از اسید سولفامیک یا این که اسید هیدروکلریک استعمال میشود .

غالبا رسوبات مو جود در چیلرها به علت مشقت آب و از کالا کلسیم یا این که منیزیم می‌باشند . این رسوبات به راحتی بوسیله اسیدهای کلریک و سولفامیک حل شده و پاک سازی می گردند . ولی در صورتی‌که که با رسوبات دیگری زیرا رسوبات دربردارنده سیلیس روبرو باشید , جور دیگری از اسید شوینده , زیرا اسید هیدروفلوریک , کارساز خواهد بود .

گویا است که هر چه مسافت هنگامی در میان اسید شویی‌ها بیشتر باشد , فرایند سخت‌تری چشم به راه شما خواهد بود . به علاوه برای به کار بردن شایسته ترین طریق اسید شویی چیلر تراکمی حتمی است که تشخیص نیکی در زمینه‌ی محصول رسوبات داشته باشید .




:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: